Preskoči na vsebino
LNG za tovorni promet

UTEKOČINJEN ZEMELJSKI PLIN (LNG)

Sodobna alternativa za tovorna vozila na daljše razdalje

Utekočinjen zemeljski plin (LNG)

Utekočinjen zemeljski plin (LNG) je cenejša in okolju bolj prijazna alternativa klasičnim pogonskim gorivom. V transport tovornega prometa prinaša pomembno prednost – ekonomičen vir energije z bistveno nižjimi emisijami toplogrednih plinov kot katerokoli drugo ogljikovodikovo gorivo. Junija 2021 je bila sprejeta novela zakona o trošarinah, ki med drugim določa, da so lastniki vozil na UZP ter zemeljski plin vsaj do konca leta 2025 oproščeni plačila trošarin

Naši polnilni postaji na utekočinjen zemeljski plin se nahajata v Ljubljani in Sežani in delujeta kot samopostrežni ter sta uporabnikom na voljo vse dni v letu (24/7). Za uporabo morajo novi uporabniki skleniti pogodbo z Butan plinom in pridobiti plačilno kartico, ki jim omogoča polnjenje. Naročila oziroma več informacij glede pogojev poslovanja lahko potencialni uporabniki pridobijo na silng@butanplin.si.   

V okviru projekta Connecting Europe Facility (CEF) pod okriljem CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) vzpostavljamo mrežo polnilnih mest tudi v Sloveniji in na Hrvaškem.  

Prednosti utekočinjenega zemeljskega plina

Utekočinjen zemeljski plin (LNG) ima kot gorivo prihodnosti pomembno vlogo iz naslednjih razlogov

  • Nižji stroški in poraba

    UZP velja za stroškovno učinkovit energent, ki lahko uporabnikom pomembno zniža dosedanje stroške energije. Porabo lahko znižamo do 15 %, stroški energenta pa so tudi do 40 % nižji v primerjavi s fosilnimi gorivi. 
  • Okolju prijaznejši 

    UZP ima bistveno manjše emisije prašnih delcev, saj se pri izgorevanju v ozračje ne sproščajo žveplo, težke kovine in saje, nastaja pa tudi manj CO2. Delovanje motorjev in vozil na LNG je tišje, zato so bistveno manjše obremenitve okolja s hrupom.
  • Več zaloge

    Danes je na razpolago več virov zemeljskega plina kot naftnih virov, zato uporaba LNG podpira zaveze trajnostnega razvoja in zmanjševanja ogljičnega odtisa.
  • Dostopno in zanesljivo

    Utekočinjen zemeljski plin lahko v transportu dostavimo in v primernih razmerah hranimo tudi na lokacijah, kjer ni plinovodov in s tem z zanesljivo dobavo širimo dostopnost goriva.
  • Veliki vložki v razvoj tehnologije

    Tehnologija motorjev na UZP ima velik potencial za povečanje učinkovitosti, zato vodilni proizvajalci pospešeno delajo na razvoju novih tovornjakov, motorjev in optimiziranju porabe.
LNG črpalka

Kaj je LNG in kje ga uporabljamo?

Utekočinjen zemeljski plin (LNG) je zemeljski plin v tekočem stanju, ki je ohlajen na -162 °C. Z utekočinjenjem se njegov volumen bistveno zmanjša, kar omogoča skladiščenje večje količine energije v manjših rezervoarjih. Zaradi doseganja bistveno manjših volumnov v primerjavi z zemeljskim plinom in večji energetski učinkovitosti je utekočinjen zemeljski plin vse bolj priljubljena alternativa. Danes se preko vstopnih terminalov UZP že skoraj desetina vse svetovne trgovine zemeljskega plina odvija v obliki utekočinjenega zemeljskega plina.
Utekočinjen zemeljski plin (LNG) ima številne načine uporabe, v družbi Butan plin pa ga v skladu z vrednotami in temeljnimi okolijskimi zavezami ponujamo industriji transporta. V pričakovanju višanja stroška trošarin klasičnih dizelskih goriv, nudi LNG cenejšo alternativo učinkovitega goriva, ki transportu prinaša še dodatne prednosti kot denimo manj hrupa.

 

Vas zanima več o utekočinjenem zemeljskem plinu (LNG) v transportu in dobavi goriva v Sloveniji? Obiščite spletno mesto SiLNG!